Dziennik elektroniczny

 
 

Nasi absolwenci

Jeden z najwybitniejszych absolwentów klasy dziennikarskiej z elementami prawa. W trakcie nauki w III LO był Stypendystą Prezesa Rady Ministrów i Ministra Edukacji Narodowej. Laureat Olimpiady Wiedzy o Prawach Człowieka i finalista Olimpiady Literatury i Języka Polskiego (zwolniony z matury z języka polskiego i z WOS-u!). Pisał do gazetki szkolnej „Troll” i współpracował z Fundacją Nowe Media tworząc m.in. gazety internetowe. Ukończył prawo na Uniwersytecie Śląskim. Obecnie uczy i doktoryzuje się w Katedrze Teorii i Filozofii Prawa Uniwersytetu Śląskiego. Marek wcale nie jest typem kujona, to człowiek z pasją. Fan sportu, m.in. MMA. Często powtarza, że z chęcią wróciłby do czasów liceum, bo tak mu się tam podobało. 
Fan motoryzacji. Jeden z najwybitniejszych absolwentów klasy dziennikarskiej z elementami prawa, zajmujących się dziennikarstwem branżowym. W trakcie nauki w III LO pisał swoje pierwsze teksty dotyczące oczywiście motoryzacji. Obecnie student drugiego roku wydziału Dziennikarstwa i Nauk Technicznych we Wrocławiu, specjalność: dziennikarstwo motoryzacyjne. Współtwórca i redaktor portalu http://power-car.pl/, gdzie prowadzi m.in. rubryki „5 ciekawostek o danej marce” oraz „Samochody niedostępne w Polsce”. Działa również w redakcji czasopisma studenckiego DSW Moto Time. Współpracuje z polskimi zespołami Formuły Student, np. z PWR Racing Team z Wrocławia. Jako dziennikarz uczestniczy w różnych eventach motoryzacyjnych, największych targach motoryzacyjnych w Polsce – Poznań Motor Show. Poza motoryzacją jego hobby jest tenis ziemny. Zapraszamy na FB naszego absolwenta https://www.facebook.com/samochodziarzepl/
Absolwentka klasy dziennikarskiej z elementami prawa. Stypendystka Prezesa Rady Ministrów. Ukończyła III LO z wyróżnieniem. Przewodnicząca samorządu szkolnego. Dziennikarka szkolnego Radia Tonacja, która przeprowadziła m.in. wywiad z kabaretem Paranienormalni. Kapitan szkolnej drużyny piłki nożnej, z którą zdobyła II miejsce w Pucharze Gliwic. Wszyscy, którzy znają Jagodę wiedzą, że „Gdzie diabeł nie może tam Jagodę pośle”. Dla niej nie ma rzeczy niemożliwych. Obecnie studiuje socjologię ekonomiczną na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie zdobywa nowe umiejętności. Dzięki III LO mogła zostać każdym, postanowiła pozostać sobą.

Cele lekcji:

Uczeń:

  • wymienia cztery odnawialne źródła energii i trzy nieodnawialne źródła energii,
  • opisuje strukturę produkcji energii elektrycznej według rodzajów elektrowni,
  • podaje aktualny stan energetyki w naszym kraju i wskazuje co należałoby obecnie jeszcze zmienić.

 

 Metody pracy:

  • burza mózgów
  • metaplan przy użyciu tablicy interaktywnej
  • praca z mapą

 

 Środki dydaktyczne:

  • atlas geograficzny
  • komputer, tablica interaktywna, projektor
  • społeczno - gospodarcza mapa Polski

 

 Przebieg lekcji:

 

 Część wprowadzająca: 10 min

  1. Czynności organizacyjne.
  2. Przedstawienie tematu i celów lekcji.
  3. Odpowiedź ustna.

 

 Część główna: 30 min

  1. Nauczyciel przeprowadza „burzę mózgów” pod hasłem ENERGIA.
  2. Uczniowie podają wszystkie skojarzenia dotyczące energii (rodzaje energii, źródła itp.), a nauczyciel wszystkie skojarzenia zapisuje na tablicy interaktywnej (Załącznik 1).
  3. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela grupują wypisane skojarzenia na źródła energii odnawialnej i nieodnawialnej.
  4. Następnie uczniowie wykorzystując tablicę interaktywną referują przygotowaną przez siebie prezentację w programie Power Point dotyczącą zagadnień związanych z energetyką .
  5. Na podstawie map w atlasie i podręcznika uczniowie odpowiadają na pytania:
    • Jakie rodzaje elektrowni występują w Polsce?
    • Które rodzaje elektrowni dominują w Polsce?
  6. Nauczyciel przedstawia zagadnienie - problem: „Energetyka w Polsce”.( wyświetla na tablicy główną chmurkę metaplanu - Załącznik 2).
  7. Uczniowie poszukują odpowiedzi pracując metodą metaplanu. W pierwszym etapie odpowiadają na pytanie Jak jest? (nauczyciel wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie koła). W drugim etapie odpowiadają  na pytanie Jak być powinno? (nauczyciel wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie koła). W trzecim etapie odpowiadają  na pytanie Dlaczego nie jest tak, jak być powinno? (nauczyciel wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie elipsy).  W ostatnim etapie wypisują Wnioski? (nauczyciel  wyświetla to hasło zapisane na szablonie w kształcie prostokąta).  

 

Część podsumowująca 5min

 

Uczniowie wspólnie z nauczycielem omawiają przeprowadzoną lekcję zapisują do zeszytu notatkę na temat: „Energetyka w Polsce”

Zadanie domowe

Zadanie dla szczególnie zainteresowanych:

Wyszukaj co najmniej po trzy argumenty „za” i „przeciw” budowie elektrowni jądrowych w Polsce.

Załącznik 1

Załącznik 2

Zmień kontrast

Projekty międzynarodowe

Projekt realizowany od 1 października 2019 r. do 31 września 2021 r. 

Projekt realizowany od 1 października 2018 r. do 31 września 2020 r. 


Radio Tonacja

Gliwicki Bieg Uliczny

Licznik odwiedzin

Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W ubiegłym tygodniu
84
1521
13662
13332

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com