Dziennik elektroniczny

 
 

Cele lekcji:

Uczeń:

  • wymienia cztery odnawialne źródła energii i trzy nieodnawialne źródła energii,
  • opisuje strukturę produkcji energii elektrycznej według rodzajów elektrowni,
  • podaje aktualny stan energetyki w naszym kraju i wskazuje co należałoby obecnie jeszcze zmienić.

 

 Metody pracy:

  • burza mózgów
  • metaplan przy użyciu tablicy interaktywnej
  • praca z mapą

 

 Środki dydaktyczne:

  • atlas geograficzny
  • komputer, tablica interaktywna, projektor
  • społeczno - gospodarcza mapa Polski

 

 Przebieg lekcji:

 

 Część wprowadzająca: 10 min

  1. Czynności organizacyjne.
  2. Przedstawienie tematu i celów lekcji.
  3. Odpowiedź ustna.

 

 Część główna: 30 min

  1. Nauczyciel przeprowadza „burzę mózgów” pod hasłem ENERGIA.
  2. Uczniowie podają wszystkie skojarzenia dotyczące energii (rodzaje energii, źródła itp.), a nauczyciel wszystkie skojarzenia zapisuje na tablicy interaktywnej (Załącznik 1).
  3. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela grupują wypisane skojarzenia na źródła energii odnawialnej i nieodnawialnej.
  4. Następnie uczniowie wykorzystując tablicę interaktywną referują przygotowaną przez siebie prezentację w programie Power Point dotyczącą zagadnień związanych z energetyką .
  5. Na podstawie map w atlasie i podręcznika uczniowie odpowiadają na pytania:
    • Jakie rodzaje elektrowni występują w Polsce?
    • Które rodzaje elektrowni dominują w Polsce?
  6. Nauczyciel przedstawia zagadnienie - problem: „Energetyka w Polsce”.( wyświetla na tablicy główną chmurkę metaplanu - Załącznik 2).
  7. Uczniowie poszukują odpowiedzi pracując metodą metaplanu. W pierwszym etapie odpowiadają na pytanie Jak jest? (nauczyciel wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie koła). W drugim etapie odpowiadają  na pytanie Jak być powinno? (nauczyciel wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie koła). W trzecim etapie odpowiadają  na pytanie Dlaczego nie jest tak, jak być powinno? (nauczyciel wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie elipsy).  W ostatnim etapie wypisują Wnioski? (nauczyciel  wyświetla to hasło zapisane na szablonie w kształcie prostokąta).  

 

Część podsumowująca 5min

 

Uczniowie wspólnie z nauczycielem omawiają przeprowadzoną lekcję zapisują do zeszytu notatkę na temat: „Energetyka w Polsce”

Zadanie domowe

Zadanie dla szczególnie zainteresowanych:

Wyszukaj co najmniej po trzy argumenty „za” i „przeciw” budowie elektrowni jądrowych w Polsce.

Załącznik 1

Załącznik 2

Zmień kontrast

Projekty międzynarodowe

Projekt realizowany od 1 października 2019 r. do 31 września 2021 r. 

Projekt realizowany od 1 października 2018 r. do 31 września 2020 r. 


Radio Tonacja

Gliwicki Bieg Uliczny

Licznik odwiedzin

Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W ubiegłym tygodniu
244
992
5366
9303

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com